gototopgototop
 screen         carattere         colore           contrasto           
Effettua il login per acquistare

RICERCA PER CATEGORIA

EDITORI



Cerca periodico

Autore - titolo


VirtueMart
Il carrello è vuoto.

Mostra Carrello
Il carrello è vuoto.

Ai sensi della normativa internazionale sui cookies vi informiamo che questo sito o gli strumenti di terze parti da questo utilizzati si avvalgono di cookies necessari al funzionamento ed utili alle finalità illustrate nella pagina di condizioni di fornitura e privacy. Scorrendo questa pagina, cliccando su un link o proseguendo la navigazione in altra maniera si acconsente all'uso dei cookies. Ezpress non memorizza i dati di navigazione nè usa cookies a fini promozionali o commerciali

LIBRERIA arrow FILOSOFIA arrow Etica e Morale Filosofica arrow Educating for Complex Thinking through Philosophical Inquiry


Educating for Complex Thinking through Philosophical Inquiry
Clicca per visualizzare
la copertina e il sommario


Educating for Complex Thinking through Philosophical Inquiry

Versione Digitale

Liguori Editore
ezPrice: €22,99



Autore: Stefano Oliverio

Autore: Marina Santi

Editore: Liguori Editore


How can we be up to the epoch-making changes we are experiencing in our times? According to the Philosophy for Children approach we need to cultivate thinking and reasonableness through philosophical inquiry, and this should and can start in childhood. Children educated in complex thinking are the pivot of the “new-to-come” because they are educated to be “reasonable persons who try to build a world in which they want to live and who do not accept a world in which they are obliged to live”, as Matthew Lipman puts it.The volume collects original essays by international scholars who explore the characteristics of complex thinking on the one hand by investigating its cultivation as a method of countering dogmatism and fostering a dialogical education and, on the other, by studying the plurality of ways and contexts in which complex thinking education is articulated.The volume culminates in a section which presents a series of essays on Evaluation of and in Philosophy for Children. This section is one of the most complete, multidimensional and polyphonic discussions on evaluation, which is vital in contemporary educational scenarios.







ENTRA E GUARDA LE NOSTRE VETRINE



SCOPRI LE FUNZIONALITA' DI EZPRESS


RICARICA

PREVIEW

RISPOSTE

REGALA

FUNZIONALITA' RISERVATE AGLI UTENTI REGISTRATI


EZCLOUD

SCRIVICI

ACCOUNT

EZCHECKOUT